3. Bijlagen

2. Samenvattend overzicht begrotingswijzigingen Slotwijziging 2021

2. Samenvattend overzicht begrotingswijzigingen Slotwijziging 2021

TOTAALOVERZICHT BIJSTELLINGEN 2021
Wijzigingen bij Slotwijziging

Prog.

Omschrijving

Lasten

Baten

Storting

Onttrekking

1

Ruimtelijke ontwikkeling

-1.830

-

53

-1.960

1.1 De ruimte voor maatschappelijke ontwikkelingen is in goede balans met de Utrechtse kwaliteiten

-389

-

53

-460

1.2 De gebiedsontwikkeling is integraal en gericht op efficiënte en kwalitatief hoogwaardig ruimtegebruik

29

-

-

-

1.3 Er is passende woonruimte die aansluit bij de woningbehoefte in de provincie Utrecht

-1.470

-

-

-1.500

2

Landelijk gebied

-10.190

1.086

6.953

-4.570

2.1 Het natuurnetwerk (NNN) is robuust (ontwikkeld)

-4.931

-

5.035

-

2.2 De kwaliteit van de natuur is goed/divers en veerkrachtig

-3.358

800

1.457

-2.800

2.3 De verbinding tussen natuur, mensen en maatschappij is sterk

13

-

-

-

2.4 Duurzaamheid is een substantieel onderdeel van de Utrechtse landbouw

-1.916

286

461

-1.770

2.5 De leefbaarheid van het landelijk gebied is door lokale initiatieven versterkt

2

-

-

-

3

Bodem, water en milieu

-37

104

2.428

346

3.1 De waterveiligheid en klimaatadaptatie is gewaarborgd

227

-

-

-

3.2 De zoetwatervoorziening en het oppervlaktewater zijn van goede kwaliteit

410

104

104

397

3.3 Het bodem- en grondwatersysteem is schoon en robuust

-175

-

-

-

3.4 De leefomgeving is gezond en veilig

1.689

-

124

-51

3.5 De bodemdaling en broeikasgasuitstoot in het veenweidengebied is verminderd

-2.188

-

2.200

-

4

Energietransitie

57

-

-

-

4.1 Inwoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties in de provincie Utrecht gebruiken minder energie

30

-

-

-

4.2 De opwekking en beschikbaarheid van duurzame energie in de provincie Utrecht is sterk toegenomen

22

-

-

-

4.3 De energietransitie is haalbaar, betaalbaar en innovatief

3

-

-

-

4.4 De Provincie is een geloofwaardige partner in de energietransitie door het goede voorbeeld te geven

2

-

-

-

5

Bereikbaarheid I - Algemeen

8.444

-

-

-

5.1 Het provinciale netwerk is sterk

1.268

-

-

-

5.2 Knooppunten hebben een hoge kwaliteit en bieden een grote diversiteit van reisvoorzieningen

-324

-

-

-

5.3 Alle belangrijke werklocaties, middelbare scholen en knooppunten zijn veilig, comfortabel en snel bereikbaar per fiets, waarbij de rol van de fiets in modal shift toeneemt

33

-

-

-

5.4 Het aantal verkeersdoden en ernstig gewonden is laag

-473

-

-

-

5.5 Het kwaliteitsnet goederenvervoer is op orde en sluit goed aan op de behoeften van gebruikers

12

-

-

-

5.6 Negatieve effecten van mobiliteit op de kwaliteit van leefomgeving zijn laag

-242

-

-

-

5.7 De vraag naar en het aanbod van mobiliteit is goed op elkaar afgestemd

18

-

-

-

5.8 Verkenningen naar en regionale programma’s over goede bereikbaarheid per fiets, openbaar vervoer en auto in een gezonde en verkeersveilige omgeving zijn uitgevoerd met daarbij monitoring van het mobiliteitsprogramma en indicatoren

8.152

-

-

-

6

Bereikbaarheid II - Openbaar vervoer

-1.409

-

1.555

-

6.1 OV-reizigers zijn tevreden en het openbaar vervoer is efficiënt ingericht

-1.409

-

1.555

-

Prog.

Omschrijving

Lasten

Baten

Storting

Onttrekking

7

Cultuur en erfgoed

-264

-

300

-44

7.1 De culturele infrastructuur is sterk

314

-

-

-

7.2 De mate van behoud, de benutting en de beleving cultureel erfgoed is hoog

30

-

-

-

7.3 De Hollandse waterlinies zijn een belangrijke drager van een aantrekkelijke ruimtelijke kwaliteit

-608

-

300

-44

8

Economie

-1.900

-

17

-2.463

8.1 Het bedrijfsleven en werknemers zijn toegerust op de toekomst

12

-

-

-500

8.2 Het economische profiel (Gezond Stedelijk Leven) is sterk en zichtbaar competitief

15

-

-

-

8.3 Bedrijven en (kennis)instellingen zijn innovatief sterk

18

-

-

-

8.4 Er zijn voldoende vestigingsmogelijkheden in aantal en kwaliteit

-1.831

-

-

-1.840

8.5 De bezoekerseconomie is sterk en de toeristisch recreatieve structuur wordt beter benut

-114

-

17

-123

9

Bestuur

-105

-61

-

-

9.1 Het provinciebestuur is sterk en duidelijk

-19

-111

-

-

9.2 Integriteit is een vast onderdeel van het politiekbestuurlijke- en bedrijfsproces

-38

-

-

-

9.3 De aanpak van ondermijning wordt geïntensiveerd

8

-

-

-

9.4 In verbinding met de partners, stakeholders en inwoners (via bijvoorbeeld participatie) is het strategisch vermogen van de organisatie groot

-43

50

-

-

9.5 De regionale slagkracht is sterk (ook over bestuurlijke grenzen heen)

32

-

-

-

9.6 Gemeenten, gemeenschappelijke regelingen en waterschappen functioneren goed conform de wet

21

-

-

-

9.7 Concernbrede aansturing op brede thema’s is krachtig en effectief

-68

-

-

-

9.8 Archiefbewaarplaats en toezicht op informatiebeheer is op orde

2

-

-

-

10

Overzicht overhead

563

-350

-

-

10.1 De basisorganisatie voor financien en bedrijfsvoering is sterk en goed toegerust

-167

-350

-

-

10.2 De provinciale organisatie is daadkrachtig, wendbaar en duurzaam

638

-

-

-

10.3 De communicatie is goed en modern

55

-

-

-

10.4 De beheersing van de organisatie door het management en het bestuur is optimaal

37

-

-

-

11

Stelposten en onvoorzien

-2.128

-

-

-

Stelposten: Looncompensatie n.a.v. cao-afspraken 2021

-2.092

-

-

-

Onvoorzien: Aanvulling stelpost lonen vanuit onvoorzien

-36

-

-

-

12

Algemene middelen

-

10.787

2.340

2.840

September circulaire

-

2.666

-

-

Decentralisatieuitkering no-regret UNED

-

8.121

-

-

Vrijval Covid-reserve en storting in saldireserve i.v.m. doorschuiven lasten naar 2022

-

-

1.840

1.840

Amendement dekking MKB-opvolging

-

-

-

500

Vrijval Covid-reserve en storting in saldireserve i.v.m. amendement MKB-opvolging

-

-

500

500

Totaal

-8.799

11.566

13.646

-5.851

Deze pagina is gebouwd op 11/18/2021 12:47:21 met de export van 11/18/2021 12:01:41